Thursday, 6 December 2018

Islam bukan agama yang membebankan!


بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Kadang-kadang,Hana takut untuk tegur seseorang yang buat salah secara blatantly....
Bukan sebab malu,bukan juga sebab manusia tersebut 3 kali ganda lagi gangster dari Hana :P hohoho,tapi sebab Hana takut... takut dia anggap Islam ni agama yang membebankan.
.
Ya lah,sikit-sikit haram... sket sket haram.. aduii! Ini takleh... itu takleh! 
.
Hana takut.Dia anggap Islam ni kolot! :') Itu ja sennarnya....
.
But,alhamdulillah... baru-baru ini Allah pertemukan Hana dengan satu video ringkas dari Ustaz Adnin Roslan Tarbiah Sentap yang sangatlah menjawab persoalan 'adakah Islam itu membebankan atau tak?'
.
So dengan ini,Hana nak ajak korang-korang yang singgah laman besawang Hana ni untuk hayati video bermanfaat ni.Inshaallah... Allah bukakkan hati kita untuk jadi hamba yang mendengar kata...






.
Please... please... please tengok video ni! T^T Hana nak isi tabung pahala Hana yang tak banyak mana tu... T^T tengok tau! Alah 8 menet ja guys! :P *hohohoho kalah awek cendol dah level demand dak Hana ni! >_<*
.
Sekian... esok lusa singgah lagi ^_^  *tu pun kalau sudi lah... :P

9 comments:

ღizzati harunoღ ღizzati harunoღ said...

Thanks for sharing this kak hana!! Apa yang islam dah tetapkan semuanya ada hikmah tersendiri. Proud to be a muslim!! <3 May Allah bless us. Stay strong kak hana!! <3

Raydah Raydah said...

thank you for sharing cutie.

Auni Sofea Auni Sofea said...

Sedihnya dengar Hana..rupa-rupanya ujian tu datang sebab Allah nak ampunkan kita. Baik betul Allah tapi kita je yang selalu lupa Dia..hurm..

dear anies dear anies said...

biar apa pun dia kata, sekurang-kurangnya kita dah penuhi firman Dia: berpesan-pesanlah dgn kebenaran dan berpesan-pesanlah dgn kesabaran...

Hana Chie Hana Chie said...

@ღizzati harunoღ

May Allah bless us <3 :) :) :)

Hana Chie Hana Chie said...

@Raydah

Thank you for visiting Kak Ray pretty! hehe >_<

Hana Chie Hana Chie said...

@Auni Sofea

betul! betul! betul!! huaaaaa T^T thank you for being here kak Zarini <3

Hana Chie Hana Chie said...

@dear anies

betul! betul! betul! <3 thank you kak Anies ^^

Shahida Dzulkafli Shahida Dzulkafli said...

Bagus perkongsian vidoe tu..